1. Cross-cultural aspect of business cooperation
-
“Golden” rules of cross-cultural communication.
-
Analyses of personal mistakes and setting the tasks.
Discussion of experience of cross-cultural communication. Personal experience.
Mini-lecture. Case-study «Are we able to understand each other?” Discussion.
Interactive exercises
2. National business culture. Business cultures of different countries
-
Knowledge of culture is the key competence in international business cooperation.
-
Models of national business cultures.
-
The aspect of space and time in different cultures.
-
The tools to assess national business cultures.
-
How to assess your own culture profile.
Mini-lecture with examples. Case-study “We and they”.
Situational analysis. Discussion, conclusions.
Recommendations.
3. Initiation of cross-cultural business contacts with foreign partners
-
How to effectively use cross-cultural differences in business cooperation.
Mini-lecture with elements of group discussion.
4. Building positive relationship with foreign partners
-
Methods to build positive and favorable relationship with the partner.
-
National and cultural habits: meeting, greeting, giving gifts in other cultures.
Workshop – how to avoid communication barriers. Discussion of outcomes.
Mini-lecture with examples.
5. Successful negotiations with a foreign partner
-
Keep smiling in business cultures of different countries.
-
How to understand a “face” expression in different countries. The strategies to keep face.
-
To joke or not to joke?
-
Men and women at the negotiation table.
-
How to understand the language of gestures and the mimics of a foreign partner.
-
Business correspondence: business proceedings and и etiquette.
-
Business correspondence.
-
Templates of some documents. Cliché to use in business correspondence (in English).
Mini-lecture. Case-study.
Management workshop on how to plan the negotiation process with a foreign partner.
Discussion, outcomes, conclusions.
6. Team building
-
Skills to achieve team style of management: setting the goal, planning the process, creating the structure, setting objectives, formalization of standards of working activity.
-
Distributing the tasks and responsibility among team members.
-
Realization by team members their team roles.
-
Setting common “language”, mutual vision of goals, objectives and problems of organization.
-
Individual and team goals: going one direction.
-
Information share within the team, effective communication.
Note: All our corporate training programs are customized to the clients’ requirements.
Technical Support
The present course is conducted with the use of following equipment: PC or laptop, projector, a flipchart and markers.
The course is a combination of theoretical knowledge and practical skills.
Вы узнаете:
-
почему не всегда взаимодействие с иностранцами успешно и комфортно для нас,
-
где можно ожидать возникновения культурных противоречий,
-
как наладить международные контакты,
-
как преодолеть культурно обусловленные барьеры при международном взаимодействии;
-
как стать успешным в международном деловом мире.
Вы научитесь: прогнозировать поведение иностранных партнеров, вести успешные переговоры с иностранцами, избегать недопонимания во взаимодействии, не допускать ошибок в общении, эффективно работать в медународной команде, вести успешный бизнес с представителями других стран.
! Предварительная подготовка: Желательно заранее прислать наиболее острые и волнующие вопросы из тех, что будут освещаться на семинаре. Это сэкономит время и сделает семинар более практичным.
Методы и формы работы
Занятия проводятся в режиме интенсивного взаимодействия ведущего и участников. Используются работа в малых группах, мозговой штурм, наглядные материалы. В ходе последующего обсуждения участники не только наблюдают, анализируют, делают выводы и получают необходимую теоретическую информацию, объясняющую их непосредственный практический опыт, но и соотносят с помощью ведущего свой имеющийся и полученный опыт и знания.
Формы контроля
Во время проведения семинара участники будут выполнять различные практические задания. Будут разбираться случаи из практики.
В процессе работы предусмотрены ответы на вопросы участников, обсуждение ситуаций, возникавших у самих участников.